Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Czytaj więcej.

 
 
smarthome

Witamy w pilotażu TAURON Smart Home

wejdź
smartplug  

Inteligentna wtyczka
w nowoczesnym domu

Zasilania sieciowo wtyczka WiFi pozwalająca na stały monitoring zużycia energii i temperatury w pomieszczeniu oraz zdalne włączanie i wyłączanie wpiętych do niej urządzeń. Dodatkową zaletą i korzyścią wtyczki jest to, że prąd zużywany przez urządzenie do niej wpięte posiada obniżoną cenę tzw. taryfę do gniazdka.

Urządzenie posiada klasę IP20 i jest wyposażone w LEDowy okrąg sygnalizujący zakres pobieranej mocy chwilowej oraz włącznik pozwalający na kontrolę również spoza aplikacji. Dane gromadzone przez wtyczkę są monitorowane i zapisywane w chmurze TAURON Smart Home dając możliwość ich podglądu w wybranym momencie dla zalogowanych użytkowników z pozycji web serwisu www.tauronsmarthome.pl

Inteligentne Rozwiązania
w Twoim domu

TAURON Smart Home to

  • 8 inteligentnych urządzeń (ikonografiki z podpisami)
  • aplikacja mobilna na iOS i Android
  • komunikacja WiFi – ogólnodostępny, najpopularniejszy
    i darmowy protokół komunikacyjny
  • w dalszej perspektywie kolejne rozwiązania
czytaj dalej

Pilotażowe wdrożenie inteligentnych rozwiązań dla domu to innowacyjny projekt, w którym TAURON Sprzedaż zaprosi swoich klientów, zamieszkujących teren aglomeracji Wrocławia do testów konsumenckich, w ramach których sprawdzi i zaprojektuje nowoczesne, dostępne dla każdego rozwiązania inteligentnego domu, które w przyszłości dołączą do oferty komercyjnej TAURON Sprzedaż w nadchodących latach. Wybór miasta Wrocław jest nieprzypadkowy. To właśnie w stolicy Dolnego Śląska TAURON Dystrybucja realizuje inny innowacyjny projekt związany z inteligentnymi pomiarami – Projekt AMI + Smart City Wrocław.

TAURON otwiera przed swoimi klientami możliwość dobrowolnego zgłoszenia się do pilotażu dla ok. 1000 klientów, do których w ciągu roku, w różnych odstępach czasu zostanie przekazane ok. 5000 urządzeń TAURON Smart Home sterowanych z wykorzystaniem technologii WiFi, począwszy od 9 listopada, kiedy to do rąk uczestników pilotażu trafi pierwszy produkt: inteligentna wtyczka.

Za pomocą zróżnicowanych form interakcji z klientami tj. ankiet, badań opinii, SMS, e-maili czy wywiadów telefonicznych TAURON wspólnie z uczestnikami pilotażu zweryfikuje proponowane funkcjonalności i urządzenia a docelowo współpracując zaprojektuje rozwiązania i produkty TAURON Smart Home w przyszłości dla klientów końcowych.

Chcesz zostać testerem urządzeń TAURON Smart Home jako pierwszy? Mieszkasz we Wrocławiu?

Aplikacja mobilna
(Android i iOS)

Aplikacja mobilna TAURON Smart Home to serce systemu i mobilny panel do sterowania urządzeniami wchodzącymi w skład rodziny urządzeń TAURON Smart Home. Pozwala ona na:

  • zdalną kontrolę i sterowanie urządzeniami sparowanymi z aplikacją,
  • monitoring zużycia energii oraz licznik oszczędności w „taryfie do gniazdka”,
  • aktywację i deaktywację czujników i alarmów,
  • monitoring warunków atmosferycznych w pomieszczeniu,
  • pogląd wizji głosu,
  • nagrywanie wizji i głosu,
  • dostęp do chmury zarówno z wykorzystaniem protokołu komunikacyjnego WiFi jak i z wykorzystaniem transmisji danych komórkowych.

W pełni personalizowana, zabezpieczona hasłem dostępu do konta i szyfrowaniem przesyłanych danych oraz możliwością pracy aplikacji „w tle” z powiadamianiem o zaistniałych alarmach i zagrożeniach na ekranie

  • Inteligentna
    wtyczka

  • Mini stacja
    pogodowa

    WKRÓTCE
  • Czujnik zalania

    WKRÓTCE
  • Czujnik dymu

    WKRÓTCE
  • Czujnik gazu

    WKRÓTCE
  • Czujnik ruchu

    WKRÓTCE
  • Czujnik drzwi/okna

    WKRÓTCE
  • Monitoring on-line

    WKRÓTCE

Najczęstsze problemy

  • Problem 1. Nie potrafię uruchomić wtyczki.
    Odp.1. Czy włożono ją do gniazdka?

    Odp.2. Czy próbowano procesu parowania?

    Odp.3. Czy zainstalowano aplikację mobilną na smartfonie?

    Odp.4. Czy zarejestrowano/zalogowano się w aplikacji TAURON Smart Home?

    Odp.5. Czy prawidłowo działa sieć bezprzewodowa WiFi (czy jest widzialna przez telefon)?

    Jeśli na jedno z tych pytań udzielono odpowiedzi negatywnej, w pierwszej kolejności należy dokonać sprawdzenia każdej z powyższych czynności jeszcze raz w zaprezentowanej kolejności. W przypadku nie rozwiązania problemu skontaktuj się z dedykowaną infolinią obsługową: 713 660 001 (koszt połączenia według stawki operatora) lub skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie www.tauronsmarthome.pl
  • Problem 2. Moja wtyczka nie działa.
    Warianty:
    1. Po włożeniu wtyczki do kontaktu nie świeci się pierścień LED.
    2. Po włożeniu wtyczki do kontaktu mruga ona na czerwono.
    3. Nie widzę wtyczki w aplikacji.
    4. Wtyczka w aplikacji jest nieaktywna.
    Odp.1. W pierwszej kolejności należy wyłączyć i włączyć wtyczkę za pomocą przycisku na obudowie (słychać charakterystyczne kliknięcie we wtyczce). Jeśli to nie zmienia statusu i nie rozwiązuje problemu, należy dokonać usunięcia urządzenia z aplikacji, restartu urządzenia i jego ponownego parowania. Restartu urządzenia dokonuje się poprzez przytrzymanie przycisku na obudowie w trakcie wkładania wtyczki do gniazdka (patrz instrukcja urządzenia). Jeśli problem dotyczy nieprawidłowego działania aplikacji (brak wtyczki, wtyczka nieaktywna) proszę wylogować się z aplikacji i uruchomić ją ponownie.

    W przypadku nie rozwiązania problemu poprzez restart urządzenia i aplikacji skontaktuj się z dedykowaną infolinią obsługową: 713 660 001 lub skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie www.tauronsmarthome.pl
  • Problem 3. Nie mogę zainstalować aplikacji na moim telefonie lub nie mogę zarejestrować konta Smart Home w aplikacji.
    Odp.1. Proszę wejść na appstore/google play i ściągnąć aplikację na swój telefon smartfon.

    Odp.2. Proszę zainstalować i zarejestrować aplikację wpisując wszystkie potrzebne dane.

    Odp.3. Proszę o zalogowanie się do aplikacji z wykorzystaniem danych podanych przy rejestracji.

    Odp.4. Czy posiadasz oprogramowanie systemowe Android o wersji 4.4.2 lub wyższej?/Czy posiadasz oprogramowanie systemowe iOS iPhone w wersji 8.1 lub wyższej? Tylko te i nowsze systemy operacyjne obsługują aplikację.

    Odp.5. Proszę sprawdzić, czy prawidłowo przepisano nr ewidencyjny z umowy/faktury (10 lub 11 cyfr) oraz swoje imię i nazwisko (wielkość liter nie ma znaczenia).

    W przypadku dalszych problemów z instalacją skontaktuj się z dedykowaną infolinią obsługową: 713 660 001 (koszt połączenia według stawki operatora) lub skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie www.tauronsmarthome.pl
  • Problem 4. Moja aplikacja po zainstalowaniu/sparowaniu urządzenia nie widzi wtyczki lub pokazuje jej niedostępność.
    Odp.1. Jeśli pierścień LED wtyczki dwukrotnie mruga na czerwono, oznacza to błąd sieci bezprzewodowej. Należy sprawdzić połączenie z siecią WiFi, a następnie ponownie włączyć aplikację i urządzenie.

    Odp.2. Jeśli zabieg ponownego wyłączenia i włączenia aplikacji i urządzenia nie pomaga należy ponownie zainstalować aplikację i dokonać parowania urządzenia.

    Odp.3. W przypadku, gdy nie jest to pierwsze urządzenie/parowanie zaleca się ponowne parowanie bez usuwania aplikacji.

    W przypadku dalszych problemów z aplikacją skontaktuj się z dedykowaną infolinią obsługową: 713 660 001 lub skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie www.tauronsmarthome.pl
  • Problem 5. Moja aplikacja wskazuje do połączenia niewłaściwą sieć WiFi (to nie jest nazwa mojej domowej sieci).
    Odp.1. Jeśli telefon był podłączony przed parowaniem do tej samej sieci WiFi, do której konfigurowane jest urządzenie Smart Home to powinna się ona pokazać automatycznie. Jeśli nie podpowiada się oczekiwana sieć to należy wybrać właściwą sieć z listy wybieranej.

    Odp.2. Możliwe jest, że router, z którego się korzysta ma aktywną opcję ukrywania nazwy sieci (SSID). Wtedy aplikacja nie podpowiada nazwy sieci WiFi – użytkownik musi wprowadzić ją samodzielnie, wykorzystując klawiaturę smartfonu.
  • Problem 6. Nie widzę mojej sieci WiFi.
    Odp.1. Proszę o odświeżenie listy sieci WiFi, a w przypadku braku wyszukiwanej sieci na liście należy dokonać restartu routera.

    Odp.2. Możliwe jest, że router, z którego się korzysta ma aktywną opcję ukrywania nazwy sieci (SSID). Wtedy aplikacja nie podpowiada nazwy sieci WiFi – użytkownik musi wprowadzić ją samodzielnie, wykorzystując klawiaturę smartfonu.
  • Problem 7. Wybrano sieć, wpisano hasło i nie ma połączenia z wtyczką.
    Odp.1. Prawdopodobnie wpisano źle hasło. Zaleca się ponowne parowanie urządzenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na wpisywane hasło.

    Odp.2. Jeśli hasło zostało wpisane prawidłowo, problemem mogą być występujące w niektórych smartfonach sieci inteligentne, czyli automatyczne przełączanie pomiędzy siecią WiFi oraz 3G/LTE (operatora komórkowego) w zależności od tego, która aktualnie ma lepszy sygnał. Na czas parowania opcja sieci inteligentnych powinna być wyłączona.

    Odp.3. Proszę sprawdzić czy filtrowanie MAC na routerze jest wyłączone. Jeśli nie, to trzeba je wyłączyć, bo może to powodować problemy konfiguracyjne.

    Odp.4. Proszę sprawdzić czy router nie jest skonfigurowany w szyfrowaniu WEP – nie jest ono obsługiwane przez urządzenia TAURON Smart Home.

    W przypadku braku rozwiązania problemów skontaktuj się z dedykowaną infolinią obsługową: 713 660 001 lub skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie www.tauronsmarthome.pl.
  • Problem 8. Nie mogę dodać pomieszczenia w aplikacji/ nie mogę zrobić zdjęcia/ nie mogę nazwać pomieszczenia i wtyczki.
    [Android]: Odp.1. Dodanie pomieszczenia polega na naciśnięciu rozwijanego menu w prawym górnym rogu aplikacji.

    [iOS]: Odp.1. Dodanie pomieszczenia odbywa się w trakcie procesu dodawania nowego urządzenia. Proszę wybrać na dolnym pasku nawigacyjnym opcję „Urządzenia”, a następnie wybrać ikonę „+” umieszczoną w prawym górnym rogu aplikacji.

    Odp.2. Jeśli w dalszym ciągu występuje problem, należy przelogować aplikację (wyłączyć i włączyć ponownie aplikację oraz zalogować się do niej).
  • Problem 9. Nie mogę usunąć pomieszczenia/urządzenia.
    [Android]: Odp.1. Pomieszczenie usuwa się poprzez naciśniecie menu w prawym górnym rogu. Urządzenie usuwa się poprzez menu znajdujące się obok nazwy urządzenia.

    [iOS]: Odp.1. Pomieszczenie usuwa się poprzez naciśnięcie menu w prawym górnym rogu. Urządzenie usuwa się w szczegółach urządzenia, poprzez wybranie opcji „Usuń” (poniżej prezentowanych danych).
  • Problem 10. Nie pamiętam hasła i loginu do aplikacji/ Chciałbym zalogować się do serwisu, ale nie pamiętam hasła.
    Odp.1. Realizacja procedury zmiany hasła/resetowania jest dostępna poprzez ekran startowy aplikacji (na ekranie logowania jest link: „zmień logowanie”). Jeśli jesteś już zalogowany do aplikacji, dostęp do ekranu możliwy jest po wcześniejszym wylogowaniu się.
  • Problem 11. Chciałbym zrezygnować z pilotażu.
    Odp.1. Przedterminowa rezygnacja z pilotażu oznacza konieczność zwrócenia urządzeń Smart Home. Zwrotu można dokonać osobiście w POKach we Wrocławiu przy ulicy Menniczej 20 lub Legnickiej 56 lub wysyłką pocztową na adres: (ElCad: ul. Leśnianka 102A 34-300 Żywiec).
  • Problem 12. Nie wypełniłem ankiety cyklicznej i chciałbym ją wypełnić, aby móc dalej uczestniczyć w pilotażu i otrzymać urządzenie.
    Odp.1. Ankiety cykliczne mają skończony czas trwania i nie można ich wypełnić po upływie określonego czasu. Zachęcamy do wypełnienia kolejnej ankiety, do której link wyślemy na Państwa adres e-mail.
  • Problem 13. Przeprowadzam się. Czy nadal mogę korzystać ze Smart Home?
    Odp.1. W trakcie pilotażu, z urządzeń Smart Home można korzystać posiadając aktualną umowę z TAURON. To jedyny warunek do możliwości korzystania z urządzeń Smart Home. Jeśli w związku z przeprowadzką zamierzasz zmienić swojego dostawcę energii powinieneś zrezygnować z uczestnictwa w pilotażu (patrz pkt. 10).
  • Problem 14. Jak zrestartować urządzenie?
    Odp.1. Aby zrestartować urządzenie, należy wyjąć je z gniazdka (jeśli jest do niego włożone) i włożyć je ponownie do gniazdka przytrzymując palcem przycisk na obudowie do momentu zaświecenia się pierścienia LED na biało. Kolor Biały oznacza rozpoczęcie procedury restartu i trwa około 10 sekund. Po zakończeniu procedury pierścień urządzenia migocze na czerwono sygnalizując brak połączenia z siecią WiFi.
  • Dodatkowe pytania:

  • 1. Czy oszczędności na moim koncie zachowają się, nawet gdy odinstaluję aplikację?
    Tak. Zostaną zachowane w systemie Smart Home.
  • 2. Czy w przypadku chwilowego braku zasilania w domu, zapamiętane zostanie moje sparowanie i moje odczyty zużycia?
    Tak.
  • 3. Czy w przypadku reinstalacji aplikacji w pamięci zachowają się moje dane zużycia i oszczędności?
    Tak. Zostaną zachowane w systemie Smart Home.
  • 4. Czy mogę przemieszczać urządzenie w domu?
    Tak. Dotyczy to wszystkich urządzeń, jedynym ograniczeniem jest dostępność sieci WiFi.
  • 5. Mój router WiFi ma włączone filtrowanie po adresach MAC, co zrobić?
    Należy wyłączyć opcję filtrowania adresacji MAC. Na etapie pilotażu nie jest możliwe korzystanie z urządzeń w tym wariancie konfiguracyjnym.

Nasi partnerzy:

Masz Pytania?

 

Napisz do nas formularz kontaktowy

 

Zadzwoń 713 660 001

Jeśli jesteś zainteresowany ofertą TAURON wejdź na: www.tauron24.pl